marți, 17 iunie 2008

Tigara de foi

ruleaza o tigara de foi intre degetele-i fine
dimineata asta nu e pentru mine
dimineata asta e pentru cuvintele
din strofa asta.
ruleaza tigara de foi pe care nu o va fuma
o ruleaza doar pentru a imi arata ca exista acolo
ceva din aroma unui taram
in care tutunul e presarat in adn-ul
celor care il cultiva,
in cultura lor nescrisa
in traditii recente de sute de ani;
sute putine precum ridurile lor
caci rad de viata amara
precum tutunul de sub unghii.
sarat cu sangele strabunilor
cu care ei rad acum in cantece
cand isi povestesc legendele.
revolutii si crize
rachete si servicii secrete
au trecut prin culturile de tutun
fara a lasa o urma
macar un rid pe fatza lor
sau cuvinte in cantece cu strabuni.
iar acum ea, imi dezvaluie aroma acelor locuri
in care oamenii canta mereu despre viata
plangand in timp ce rad
atat de complex pentru lumea de costume
atat de placut
cand reusesti sa intelegi
ca merita sa ii zambesti
atunci cand
se face ca nu intelege
de ce
vantul apleaca o frunza...
o frunza care in ceva vreme va cadea sa deseneze
in mii de culori un bulevard intr-o capitala
de insula, departe,
departe de tot ce suntem acum.
iar ea, cea frumoasa cand imi dezvaluia aromele
pe care nu am ani sa le marturisesc
imi zambea si imi spunea sa adorm la loc
caci totul, in mintea mea, a ei si a lumii intregi
e doar un joc.